روانشناسی کاربردی

مقالات و توصیه های کاربردی روانشناسی

روانشناسی کاربردی

مقالات و توصیه های کاربردی روانشناسی

بهترین رفتار با همسر خودشیفته | از عاقبت ازدواج با افراد خودشیفته آگاه باشید !

آیا افراد خودشیفته عاشق میشوند ؟ به نظر شما زندگی کردن با همسر خودشیفته چگونه است ؟ چقدر از عاقبت ازدواج با افراد خودشیفته اطلاع  دارید ؟ زن و شوهر خودشیفته در زندگی چه مشکلاتی به وجود می آورند و چگونه میتوان با آن کنار آمد ؟ به شکل کلی افراد خودشیفته تمام جهان را آماده برای خدمت به خود میدانند و همه مردم را خدمتگذار خود میبینند از همین رو معشرت با این افراد تا حدودی سخت میباشد اما داستان ازدواج کمی متفاوت است ازدواج با افراد خودشبفته میتواند به مراتب مشکلات بیشتری را به وجود بیاورد  چرا که در ازدواج بسیاری از مرز ها از بین میرود و برای کسی که در حالت معمول هم به حدود احترام نمیگذارد این به معنی نبود هیچ مرزی در رفتار میباشد از همین رو قبل از ازدواج باید ویژگی افراد نارسیسم را بشناسید تا از عاقبت ازدواج با افراد خودشیفته یعنی نبود احساسات در رابطه و مشکلات ناشی از و در نهایت طلاق  نجات پیدا کنید


images (266×189)


  

 

عاقبت ازدواج با فرد خودشیفته چیست ؟

در واقع کسی که تصمیم به ازدواج با افراد خودشیفته باید بداند که در زندگی مشترک تنها نقش یک برده را ایفا  کند و به دنبال حق و حقوق همسری نباشد .  به همین دلیل است که شناخت افراد خودشیفته و اجتناب از ازدواج با آنهایکی از مسائل مهم زندگی محسوب می‌شود. یادتان باشد در ارتباط با یک خودشیفته قرار نیست  بتوانید خودشیفته‌ای را که در زندگی شما قرار دارد درمان یا اصلاح کنید، خودشیفته‌ها کمک شما را نمی‌خواهند. پس در ازدواج با افراد خودشیفته به معجزه اعتماد نکنید و دست کم در مورد همسر نارسیست خود چنین باوری نداشته باشید.

به طور قطع عاقبت ازدواج با افراد خودشیفته نامشخص است  و ادامه زندگی با فرد خودشیفته کار آسانی نیست. ما در این مقاله به صورت مشخص و شفاف ویژگی رفتاری یک فرد نارسیست را برایتان بیان می کنیم.

images (233×216)

مطئناً اینها همه ی نتایج و عاقبت ازدواج با افراد خودشیفته نیست، با این حال کاملاً قابل اتکا و بر اساس تجارب درمانی و دانشگاهی مختلف گردآوری شده است. با ما همراه باشید:

 

 

عاقبت معاشرت با افراد خودشیفته چیست؟

خودشیفته ها بیشتر دیگران را روانی می کنند زندگی با چنین فردی، بخصوص برای کودکان، بسیار دشوار و آسیب رسان است. از آنجاکه شخص نارسیست ، معمولا نمی پذیرد که بیمار است، باید به اطرافیان او یاد داد که حتی الامکان، خود را از تأثیر القائات او دور نگه دارند و قوی باشند. واقعیت این است که انسان تا «مجبور نباشد» با یک فرد خودشیفته زندگی نمی کند و اگر به هر علتی، چنین مشکل آزاردهنده ای برای شما پیش آمده، سعی کنید از بحث با او بپرهیزید، زیرا جز خردشدن اعصاب و کلافگی، نتیجه ای نخواهد داشت. با آدم خودشیفته، جز مدارا، چاره ای ندارید.


 

عاقبت ازدواج با افراد خودشیفته و مشکلات موجود در آن چیست؟

 مسی که تصمیم به ازدواج با شخص نارسیست میگیرد باید از عاقبیت ازدواج با افراد خودشیفته آگاهی داشته باشد در زیر مواردی از مشکلاتی که شخص در مواجهه با همسر خودشیفته خود دارد را به شکل خلاصه بیان کرده ایم

images (275×183)


استفاده ابزاری از اشخاص  از عواقب داشتن همسر خودشیفته :

دیگران را به عنوان شئی و کالا می بیند. برای انسان، ارزش انسانی قائل نیست. دیگران را به عنوان نردبانی می بیند که مایل است از آن بالا برود. انسانها وقتی ارزش دارند که او به آنها توجه و یا از آنها استفاده می کند. با ازدواجش، چتری از محبت و لطفش به روی آن فرد و خانواده اش و مردم شهر انداخته و همه باید از او تعریف کنند.




در ازدواج با افراد خودشیفته همیشه باید تمجید و تحسین کنید:

اگر شما یک همسر با اختلال شخصیت خودشیفته دارید، لحظات زیادی از زندگی تان باید صرف تعریف و تحسین او شود و یا گوش دادن به تعریف های غلوآمیز او از خودش و توانایی هایش.

 

. در کنار همسر خودشیفته خود خیلی وقت ها احساس گناه می کنید:

 یک همسر نارسیست توانایی زیادی در القای احساس گناه در شما دارد. همسر نارسیس به جای پذیرفتن سهم خودش در زندگی و رابطه معمولاً سعی می کند تقصیرها و مشکلات را روی دوش شما بیندازد.

 

شنیدن انواع دروغ ,  عاقبت ازدواج با افراد خودشیفته :

 کسی نمی تواند به گفتن دروغهای بزرگ عادت کند ، مگر اینکه در گفتن دروغهای کوچک ماهر باشد . همسران با شخصیت خودشیفته دروغ های کوچک می گویند مثل اینکه چیز خاصی نیست ، اگرچه آنها قدرت اعتماد شما به خودشان را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهند.

 

همسر خودشیفته هیچ وقت شنونده نیست !:

در هنگام صحبت کردن با افراد نارسیست همیشه احساس می کنید به حرف هایتان گوش نمی دهند، یا اگر گوش می دهند، در حقیقت دارند به جوابی که می خواهند به شما بدهند فکر می کنند! آنها به زبان بدن شما توجهی نمی کنند و بیشتر از اینکه دوست داشته باشند شنونده باشند، به گویندگی علاقه دارند!

5. در کنارش، همیشه شما مقصر هستید: معمولاً در زمان هایی که اتفاقات ناگواری می افتد، درست زمانی است که همسر با اختلال شخصیت خودشیفته، شما را مقصر می داند. اما معمولاً در زمان هایی که اتفاقات خوبی می افتد، افتخارات از آن اوست.

 


حسادت عنصر اصلی موجود در ازدواج با افراد خودشیفته:

حسادت و رقابت. حتی نسبت به کسی یا کاری که در حیطه رشته او نیست. اگر از توانایی کسی بگویید، به او بر می خورد، به دنبال عیب و ایرادی در او می گردد، و آن را بی اهمیت جلوه می دهد. اگر می بیند دیگران خانه ای خریدند، او هم باید بخرد. اگر سفر رفته اند یا فرزندی آورده اند، او هم باید این کار را بکند.




 نگاه از بالا به پایین همسر خودشیفته:

پر از غرور و تکبر است. افتخار و سرافرازی ندارد. اگر جوان است، جوانی خودش مهم است. اگر مسن است، سن بالا افتخار دارد. اگر از ده می آید، دهاتی ها مهم هستند. اگر شهری است، شهری ها مهمترند. فاصله زیادی بین خود واقعی و خود ایده آل او هست. هنگام ورود به مهمانی به صورتی می آید که همه به او خوش آمد بگویند، او را ببینند. غرور و تکبر مشخصه های او هستند و اگر کسی آن را رعایت نکند، برآشفته می شوند.

 

 


نبود همدلی متقابل از عواقب ازدواج با افراد خودشیفته :

یکی از بزرگ ترین مشکلات در ازدواج با افراد خودشیفته عدم توانایی در همدلی و درک احساسات و نیازهای شما میباشد . یک همسر خودشیفته معمولاً نمی تواند احساسات و نیازهای شما را بفهمد و درک کند. چرا؟ چون به شما توجهی ندارد و پیام های کلامی و غیرکلامی شما را نمی بیند. در زمان هایی هم که احساسات خود را با او در میان می گذارید، معمولا آنها را نمی فهم و سعی می کند آنها را غیرمهم بداند و با جملات سطحی و دم دستی، حال شما را عوض کند!

 

 

 

 در ازدواج با افراد خودشیفته پیش قدم شدن در عذرخواهی وجود ندارد:

حتی اگر در قهر و دعواها او مقصر باشد، معمولاً همسر نارسیست برای عذرخواهی پیش قدم نمی شود. چرا؟ چون هر اقدامی که نشانه ای از ضعف درونی در او باشد، ساختار روانی اش را به هم می ریزد.

 

 

 

عدم توجه به نیاز های جنسی از عواقب ازدواج با افراد خودشیفته:

یکی دیگر از مشکلات همسران خودشیفته بی توجهی به نیازهای شما در رابطه زناشویی است یک همسر با اختلال شخصیت خودشیفته معمولا در رابطه جنسی، توجه چندانی به نیازهای شما و ارضا شدن آنها ندارد! در عوض بیشتر به نیازهای خودش و بدن خودش توجه دارد.

 

 

عدم توجه به نیاز های جنسی از عواقب ازدواج با افراد خودشیفته:

اگر شما غمگین، خشمگین، ناامید و ... هستید و به دنبال کسی هستید که به شما کمک کند از این وضعیت خلاص شوید، از یک همسر با شخصیت خودشیفته انتظار نداشته باشید. آن ها بیشتر به احساسات و گرفتاری های خود فکر می کنند و معمولاً کسی که باید حال را خوب کند و اوضاع را مرتب کند شما هستید.

همسران نارسیست خیلی سرگرم رسیدن به هدف خود هستند طوری که اصلا ایده های دیگر را قبول نمی کنند. باید سعی کنید پیشنهاد یا ورودی خود را ارائه دهید ، آن ها سریعا آن را خاموش می کنند.

 

 

پافشاری بر رفتار های عجیب و مهربانی با نقاط ضعف خودشان:

همسران نارسیست خیلی سرگرم رسیدن به هدف خود هستند طوری که اصلا ایده های دیگر را قبول نمی کنند. باید سعی کنید پیشنهاد یا ورودی خود را ارائه دهید ، آن ها سریعا آن را خاموش می کنند همچنین افراد مبتلا به اختلال شخصیت خودشفته معمولاً ضعف های خودشان را کوچک می بینند و نشان می دهند و در عوض نقاط قوت خود را بزرگتر از حد معمول جلوه می دهند.

 

 

دشمنی و سوءاستفاده از نقاط ضعف در همسران خودشیفته:

اگر به نقاط قوت خود شک دارید، اگر نگاه منفی به نقاط ضعف خود دارید، اگر اعتماد به نفس شما به هر دلیلی شکننده باشد، همسران خودشیفته از هر راهی برای شکستن آن استفاده می کند. آن ها سعی می کنند ضعف های شما را بزرگ تر نشان دهند در حالی مشکلات خودشان را کوچکتر می کنند.

 

 

انتقاد در ازدواج با افراد خودشیفته جایی ندارد:

یک همسر با اختلال شصیت خودشیفته نمی تواند هرگونه انتقاد اندک یا منطقی را تحمل کنند. حکایتِ فرد با شخصیت خودشیفته و انتقاد، حکایت جن و بسم الله است!

 

 

 

تنهایی در ازدواج با افراد خودشیفته:

افراد خودشیفته معمولاً تنها هستند.  به دلیل تمام این ویژگی های ناپسند و غیرقابل تحمل و اینکه نگاه فرد خودشیفته به دوستان، نگاهی ابزاری است به همین دلیل میتوان گفت در ازذواج با این افراد بسیار محتمل تست که تنها باشید و حتی دوستان خود را به خواطر رفتار های همسر خودشیفته خود از دست بدهید .

 

 برای همسر خود شیفته عقب نشینی؟ هرگز! :

همسر خودشیفته هر گونه عقب نشینی و مصالحه را به عنوان نشانه ای از ضعف می بینند و تا زمانی که راه خود را پیدا نکنند، عقب نشینی نمی کنند به همین دلیل در ازدواج با این افراد باید همیشه آماده عذر خواهی باشید حتی زمانی که حق با شماست چرا که این افراد هرگز عقب نشینی نمیکنند و اگر نیاز دارید موضوعی ادامه پیذا نکند فقط باید قبول کنید که اشتباه کرده اید !

 

 

همسر خود شیفته مرزهای شخصی را نگه نمی دارد:

همسر خودشیفته معمولاً احترامی برای مرزها، علایق و کارهای شخصی شما قائل نیست. او معمولاً در تمام جوانب زندگی سعی می کند شما را کنترل کند

 

 

انتظار تفاوت در برخورد :

  همسر خودشیفته انتظار دارد که رفتار مردم با او باید با دیگران متفاوت باشد. همه باید برای من از جای خود بلند شوند. فقط به من بگویند که خوش آمدی. فقط باید به من بگویند که چقدر آگاه و دانایید . پر از توقع و انتظار هستند. می خواهند که اولین نفر باشند که دعوتشان می کنید. انتظار دارند اگر ۳ ساعت هم دیر به مهمانی آمد، کسی شام نخورد. توقع و انتظار آنها همیشه با خشم همراه هستند که چرا دیگران متوجه نیستند. حتا برای پرواز هواپیما وقتی که به موقع است و آغاز یک تئاتر و کنسرت هم ناراحت می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد