روانشناسی کاربردی

مقالات و توصیه های کاربردی روانشناسی

روانشناسی کاربردی

مقالات و توصیه های کاربردی روانشناسی

شناخت اصلی ترین علت تنبلی برای رفع تنبلی

Z (277×182)

از کودکی در مورد تنبلی و نکات منفی آن گفته میشود اما هیچ گاه در مورد علت تنبلی و راه درمان تنبلی  صحبت نمیشود . باید گفت که ععلل تنبلی از همان کودکی و با عدم آموزش همین نکات به کودکان در آن ها نهادینه میشود و برای غلبه بر تنبلی نیز باید همین علت ها را از بین برد . تنبلی از راه های مختلفی میتواند در افراد نهادینه شود . میتواند از سمت پدر و مادری که تمام امکانات را به شکل افراطی در اختیار کودک خود قرار میدهند در فردو در سنین کودکی  به وجود بیاید همچنین میتواند به وسیله والدینی که کودک خود را قانع کرده و به او آموزش میدهد که به شرایط زندگی رضایت دهد و برای پیشرفت خود را به درد سر و سختی نیندازد به وجود بیاید هر دوی این عوامل تحت عنوان تربیت بد شناخته میشود اما چگونه باید با آن ها مقابله کرد ؟ میتوان گفت اولین قدم شناخت آن است!

  ادامه مطلب ...

بهترین روش برای آموزش زبان بدن

images (225×225)

این روز ها یکی از مهم ترین نکات برای ایجاد ارتباط بهتر آموزش زبان بدن میباشد . زبان بدن در بسیاری از منابع به عنوان روشی برای بیان  احساسات و تفکرات بدن استفاده از کلمات معرفی شده یعنی زمانی که شما به نشانه "نه" سر خود را به چپ و راست تکان میدهید در حال استفاده از زبان بدن هستید استفاده از زبان بدن بسیار گسترده تر از این مبیاشد و بسیاری از اوقات شما بون آن که خود بدانید در حال استفاده از زبان بدن هستید . گفته میشود که افراد نمیتوانند به پدر و مادر خود دروغ بگوید . فکر میکنید دلیل این گفته چیست ؟ والدین به شکل تجربی با زبان بدن کودک خود اشنا هستند به عنوان مثال میدانند وقتکی کودک دروغ میگوید شانه هایش راجمع میکند . حال تصور کنید با مطالعه و تمرین بتوانید این شناخت را روی افراد متفاوت داشته باشید . در این مقاله روی این نکات در خصوص آموزش زبان بدن صحبت خواهیم کرد.

 

ادامه مطلب ...

قبل از ایجاد انگیزه کنکور و انگیزه درس خواندن باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

images (287×176)  

بسیاری از خانواده ها سعی در ایجاد انگیزه کنکور و ایجاد انگیزه درس خواندن در فرزندان خود هستند اما شاید به بعضی از اساسی ترین نکته در این موضوع توجه نشده باشد و آین نکات نیاز به این انگیزه و هدف از انجام این کار میباشد . امروزه در جامعه ایران به این شکل جا افتاده که تنها رای موفقیت دانشگاه خوب رفتن و درس خواندن است و اگر هم دانشگاه معتبر نرفتید میتوانید به دانشگاه هایی با اعتبار کم تر بروید و به نوعی این جا افتاده که به هر شکلی که شده و با هر نییت  و انگیزه و مهم نیست به چه شکل  ,  فقط درس بخوانید و بیشتر درس بخوانید اما واقعا این تفکر درست است ؟ یا به عبارت دیگر آیا این تفکر برای همه جواب میدهد ؟ به نظر میرسد قبل از القاء  این تفکر باید مهم ترین نکته بررسی شود و آن هم انگیزه واقعی شخص برای کنکور دادن است!

  

ادامه مطلب ...